miercuri, 24 ianuarie 2007

Dictionar frazeologic francez-roman si roman-francez

Links:
http://www.mediafire.com/?8hmym1tzmnz
http://rapidshare.com/files/13200455/Dictionar_frazeologic_francez-roman-francez.rar

PDF/word, ~650 de pagini, OCRed, searchable ("text under images")

"Prezentul Dictionar frazeologic francez-roman si roman-francez, care apare pentru prima oara in tara noastra, reuneste expresii, locutiuni, galicisme dintre cele mai des folosite in vorbirea curenta. Am introdus insa si unele expresii mai vechi, deoarece se intilnesc in beletristica unor epoci mai indepartate. Am tinut, de asemenea, sa figureze in acest dictionar si expresii populare si argotice, intrucit acestea au o frecventa din ce in ce mai accentuata indeosebi in limba franceza contemporana.

In majoritatea cazurilor, ne-am straduit sa gasim echivalentele cele mai exacte. Acolo unde aceasta nu a fost cu putinta, am dat explicatia expresiei respective. Am indicat adesea un numar mare de sinonimii, marcind registrele stilistice din care provin, fara a fi epuizat, desigur, bogatia lexicala a celor doua limbi.

Materialul din acest dictionar a fost organizat in ordine alfabetica, intrucit – dupa parerea noastra – celelalte criterii de organizare prezentau dificultati si carente, ingreunindu-i folosirea.


PDFul arata bine, se printeaza bine, desi nu vad cine l-ar printa, toata ideea unui dictionar digital e ca poti sa cauti in el. Dar... nefiind tiparit chiar foarte bine, nici n-a fost textul recunoscut excelent, ci doar foarte, foarte bine.


G.


2 comentarii:

elena spunea...
dar vreu sa-l am in calculator...cum fac...stiu ca e foarte bun si as vrea sa il downloadez
Geo Atreides spunea...
sunt doua linkuri sus de unde poate fi downloadat.
G.