vineri, 12 ianuarie 2007

Elemente de estetica de Benedetto Croce

Links:
http://www.mediafire.com/?6nmlw1zgdg5
http://rapidshare.com/files/61526355/Elemente_de_estetica_de_Benedetto_Croce.rar

PDF/word, ~100 de pagini, OCRed, searchable ("text under images")

"...Astfel, am compus in putine zile, aceste «Elemente de Estetica», la inceput cu nici o alta intentie decat sa-mi indeplinesc sarcina, si apoi, dupa ce lucrul a fost incheiat, nu fara oarecare placere mintala, caci mi se parea ca'ntr'insul, nu numai ca oarecum condensasem conceptiile mai insemnate ale lucrarilor mele anterioare, dar si ca le expusesem cu mai multa legatura si cu mai mare perspicacitate decat in Estetica mea, veche de doisprezece ani. Si un alt sentiment se infatisa sufletului meu: cele patru prelegeri, stranse intr'un volum, ar putea fi de folos tinerilor cari se indreapta catre studiul poeziei si, in genere, al artei; si poate le-ar folosi chiar in scolile secundare, ca o lectura explicativa la cursurile literare si filozofice."

G.

0 comentarii: