luni, 21 ianuarie 2008

Despre bădărania şi mercantilismul bloggerilor

Scriam într-un alt post de bloggerii de pe la noi, "unii mai răsăriţi, alţi bădărani şi proşti" (dar toţi burghezi).

Cred că m-am pripit. Cred că bădărani e un eufemism pentru unii bloggeri, o alintătură duioasă.

Circulă prin blogosferă un scandal despre nu-ştiu-ce joc de trivia, deţinut de Pro TV. Un blogger rasist (şi bădăran, pe care îl voi numi mai târziu, să nu fiu acuzat că umblu după trafic) s-a plâns că are întrebări din limba romani, nişte moderatori adolescenţi au făcut greşeala să-i rspundă şi iată, scandalu-i gata! Toţi îl preiau, toţi scriu despre, nimeni nu verifică nimic şi în final toţi acuză.

Bineînţeles, e un scandal plătit.

N-am dovezi că e plătit. E o speculaţie. Însă de ce n-ar fi un scandal artificial, creat la comanda competitorilor MediaPro? Oare bloggerii români n-au scris pentru bani, fără a menţiona acest lucru? De ce n-ar face-o din nou şi din nou şi din nou? Şi-au pierdut prezumţia de nevinovăţie în momentul în care n-au marcat că fac reclamă, pe bani, la asigurările ING. Au contraire, poate e un anti-scandal, menit să-i facă publicitate jocului.

Trist este însă că nimeni se zice nimic despre lista de invective ce trece drept "post" la acel blogger. Poate sunt eu mai sensibil (sunt), dar nu mi se pare că ar fi o diferenţă între blogul lui şi revista România Mare. Absolut nici una.

Şi nimeni nu zice nimic! A tăcea înseamnă a încuraja, a aproba. De ce ceilalţi bloggeri nu zic nimic? De ce unii vădit inteligenţi îl susţin (ce mare dezamăgire au fost!) iar alţii scriu generalităţi?

Ne predăm fără luptă prostiei şi intoleranţei. Ne plângem de manele dar susţinem tacit manelizarea. Încet-încet, genul acesta de discurs, ne-combătut, va deveni normă... şi ce vom face atunci?


G.

7 comentarii:

krossfire spunea...
Omule , eu chiar am avut probleme pe serverul ala, motiv pentru care nici n-am mai jucat. Nu am sustinut nimic doar am aprobat cu privire la interventia ciudata a moderatorilor in Conquiztador.

Userul bulache2000 (daca nu ma insel) m-a redus de doua ori la tacere pentru ca l-am invins la jocul ala. Motivul : Eu sunt moderator, bah !
lamaie spunea...
Din motive atat particulare cat si de sila completa nu doresc sa ma implic in astfel de scandaluri. Nu ar ajuta la nimic si m-as manji si eu cu dejectii care nu-s baremi ale mele. Banuielile mele in legatura cu scandalul asta suntr destul de banuitoare. Ca jurnalist, in momentul in care o sa am o informatie credibila care o sa faca diferenta, o sa ma bag. alfel, ce rost are sa mai alimentez si eu haznaua? ;;;
krossfire spunea...
Daca e sa o luam pe ''jurnalism'' (ca tot am lucrat in domeniu si inca am tangente, chit ca sunt pe PR) am partea mea de dovezi in ce priveste joculetul asta si nu sunt singurul.

Eu nu vreau sa demonstrez nimic ,doar mi-am spus pasul. Daca cei nemultumiti vor folosi propriile dovezi si investigatia si vor face intr-adevar zob Conquiztadorul ar fi o demonstratie de forta a ''blogosferei'' si personal mi s-a parea interesant sa reuseasca.
Geo Atreides spunea...
Nu era vorba despre scandalul per se, ci despre calitatea discursului.
Ideea nu era sa aparati jocul sau nu, ci sa condamnati discursul rasist si mitocan a lui visurat.
Din pacate, s-a intamplat exact ce ma temeam: nu vi se pare ceva iesit din comun, ceva care ar trebui combatut.
I'm sickened.
G.
krossfire spunea...
Pai Visurat scrie asa de la inceput. O combinatie intre ''Imnul golanilor'' si ''Amintiri din copilarie''. Asta e specificul blogului lui si nu are treaba cu jocul in sine.

Daca aveam o problema cu stilul articolulului astuia trebuia in fond sa-l taxam la fiecare articol.
Geo Atreides spunea...
Ce legatura are Imnul golanilor si Amintirile din copilarie cu rasismul si badarania lui visurat eu nu pricep.

Da, poate ar trebui sa-l taxam la fiecare articol. Poate ca nu e normal sa lasam un discurs de tip vadim sa se desfasoare nestingherit.
G.
krossfire spunea...
Asta e stilul in care scrie omul. E ca si cand ai mixa imnul golanilor cu Amintiri din Copilarie. Nu e nimeni obligat sa-l citeasca.

Discurul rasist, discriminator , etc..exista la majoritatea bloggerilor insa depinde unde este limita ta. Visurat s-a exprimat similar si fata de alte probleme prin urmare nu cred ca intentia lui a fost sa discrimineze. Replicile au venit ca urmare a furiei (logic) si poate ca in cazul respectiv te puteai astepta de la reactii mult mai urate de la alti bloggeri. Daca il citeai constant si te-a deranjat postul iti inteleg indignarea.

Pe de alta parte, am vazut ca aperi puternic ''idealurile'' democratiei. (pentru ca sunt niste idealuri , nu niste realitati). Avand o orientare de dreapta (dreapta originala, nu extrema postbelica) nu pot fi intr-u totul de acord cu genul asta de iesiri. E dreptul lui Visurat la libera exprimare si daca intr-adevar incalca drepturile altora discriminand rasial ei erau cei care trebuia sa se sesizeze.

Consider dreptul meu la libera exprimare sa spun ce nu-mi convine in forma pe care o prefer daca mi se da ocazia sau daca mi-o creez. Daca lezez voit niste minoritati nationale accept sa fiu judecat, altfel nu !

Afirmatii gen : Nu imi plac tiganii, homosexualii, etc...nu trebuie taxate ele fiind luate in nume propriu. Personal as taxa numai incitarea la violenta si atat. Probabil ai vazut asta in postul citat de tine insa mi s-a parut mai mult o nuanta decat o instigare la ura rasiala.