vineri, 18 ianuarie 2008

Foame de bani

E foame de bani... E foame de bani băieţi...

Lumea tre' să ştie ce fel de băieţi sunteţi...

Puya & Şisu - Foame de bani


Eu sunt mai încet de felul de meu şi mă prind mai greu, motiv pentru care o să ajung dishwasher foarte curând.

Dar după ce am citit la alţii, am unit punctele în sfârşit şi am realizat că nu e o întâmplare că pe parcursul zilei de 14 ianuarie au apărut în blogosferă diverse articole despre un anumit fond de pensii, I şi N şi G.

Până acum câteva ore (adică alaltăieri) când, aruncând un ochi pe blogul lui Buddha, am dat peste latrina gândurilor sale, respectiv o subtilă diatribă la adresa cititorilor săi. Plăcută lectură, nu? Mergând pe fir, călăuzit de intuiţie, am descoperit ce începusem să suspectez: inflaţia de recomandări I şi N şi G are o explicaţie cât se poate de prozaică: toate articolele fuseseră plătite!

Astfel, s/ne-au vândut au scris: Vis Urat, Zoso, Arhi, Subiectiv, De ce, Fulgerica, Piticu, Andressa, Oradeanu, Buddha, Pyuric.

A mai scris şi Gramo, dar Gramo are o politică oficială de no-ads pe blog, aşa că poate chiar e coincidenţă în cazul lui. Pe de altă parte, Gramo are şi un copil de crescut. Eu personal înclin să cred că e doar o coincidenţă (însă, în stilul propriu, Gramo explodează şi dă dovadă de o pedanterie de cras prost gust încercând să se disculpe).

Practic, bloggeri de mai sus sunt backbone-ul blogosferei româneşti, primele locuri din zelist, A-list-ul, cei mai vizitaţi. Faptul că se bucură de încrederea atât de multor cititori nu i-a oprit să încheie contracte care îi obligă să nege că ar fi fost vorba de publicitate (posibil doar un zvon, credibil în opinima mea).

Câtă integritate. Oare ce diferenţă e între ei şi jurnaliştii care scriu la comanda mogulilor?


Au fost câţiva oameni de bine şi isteţi care s-au prins de şmecherie:

* femeia simpla, aici şi aici

* doinash, aici şi aici

* mariussescu, aici şi aici

* juniorblogger

* iar aici detaliile din spatele campaniei Zenith Media

...şi probabil şi alţii.



oraşul asediat de hoţii de timpNu am scris postul pentru a le explica că e deontologic să-ţi marchezi reclama ca reclamă pe blog şi nu îi condamn că n-au făcut-o. Este foame de bani, şi toţi trebuie să trăim. L-am scris scris pentru a ilustra o stare de fapt... un mod de a gândi. De fapt, ce explicaţii, ce dialog s-ar putea avea cu burghezimea? Căci să fim bine înţeleşi: toată lista aceea de advertisers bloggeri este o listă de burghezi, unii mai răsăriţi, alţii bădărani şi proşti.

Burghezii nu-ţi dau atenţie dacă nu le vorbeşti de bani. Lipsiţi de imaginaţie, nu pot concepe o viaţă construită pe valori morale, nu materiale. Abrutizaţi de muncă sau doar mărginiţi intelectual, îşi pierd umanitatea şi se transformă în automate. A visa devine ridicol pentru ei, iar a empatiza un semn de slăbiciune. Cenuşii şi mici, dispreţuiesc culoarea, diversitatea.

Va veni o vreme când tot ce înseamnă burghezimea va rămâne o amintire neplăcută. Până atunci, să luptăm şi să fim mereu atenţi.


G.

3 comentarii:

zoso spunea...
tagul "reclame" a fost adaugat de pluginul de tagging, care a vauzt cuvantul "reclame" in text si l-a adaugat automat.

altfel, nu a obligat nimeni pe nimeni sa faca nimic. nici prin contract, nici altfel. faza aia cu negatul e total gratuita.

cum scriam si pe blogul altui revoltat (din pacate, mesajul a disparut datorita unei erori, poate dispare si asta, cine stie), blogul este alcatuit din parerile personale si particulare ale unei persoane particulare. care scrie despre ce are in cap. probabil ca va dura o vreme, dar cred ca va trebui sa ne obisnuim sa primim recomandari de branduri de la bloggeri. la fel cum primim recomandari de la oameni pe care ii vedem imbracati in tricouri puma sau in pantofi adidas.

eu scriu si despre produse care imi place si pe care le folosesc. ca se intampla ca uneori sa fiu platit pentru asta, nu consider a fi o dilema morala sau deontologica.
Geo Atreides spunea...
Oki, am updatat postul.

Stiu ca blogul este alcatuit din parerile personale etc, asa cum stie toata lumea.
Problema nu este ca exista posturi platite, ci ca nu sunt marcate ca posturi platite. Cand citesc un blog ma astept la susnumitele pareri personale, iar un post platit, pentru unii, nu reprezinta exact parere personala (desi poate chiar este). Unii ar spune ca este parerea firmei care a dat banii... si de aici toata discutia.

Femeia simpla are un post mai detaliat pe tema asta.

Oricum, eu aici am mai mult o discutie generala asupra burgheziei, iar faza cu ING-ul este doar un punct de plecare.

G.
atreidex spunea...
geo imi place cum scrii si-ti apreciez modul de gandire insa stau mereu si ma intreb pentru ce te mai chinui, chiar crezi ca poti schimba ceva prin faptul ca te strofoci sa demonstrezi ceea ce e atat de simplu de vazut cu ochiul liber?
asta e lumea in care traim, total injusta... toti constientizam asta insa nu vad de ce ne-am opune, oricum nu poti sa schimbi nimic...