luni, 14 ianuarie 2008

Hero of the day: Ioan Ursu

Ioan Ursu este profesor de matematică în Bacău. A pregătit olimpici, a pregătit chiar şi doi programatori Microsoft.

Ioan Ursu este un pioner, un deschizător de drumuri în adevăratul sens al cuvântului. El face în România, probabil primul, ce în afară au început să facă universităţi ca MIT-ul sau Berkeley: să-şi înregistreze cursurile şi să le posteze pe net.

Cursurile video de matematică*, ce pot fi găsite aici, au atras mânia oficialilor: şi directorul liceului unde preda, şi inspectorul şcolar general, s-au revoltat. Mă întreb oare de ce. Doar n-or avea ceva de ascuns... ca de exemplu incompetenţa celorlalţi profesori, nu? Doamne fereşte să-i calce careva pe urme. *Hellooo, Googlebot!

Cât despre reacţia elevilor săi, următorea declaraţie spune tot: „Mă vedeau [părinţii] de câte ori ridicam mâna, vedeau dacă mi-am făcut sau nu temele. Nu era normal”. Bineînţeles că nu era normal, puişor. Doamne fereşte să ştie ai tăi că eşti o loază.

Ursu a fost mutat la o şcoală profesională după ce sus-numiţii au făcut tărăboi. Elevii de acolo l-au primit cu braţele deschise, mulţumiţi că acum înţeleg şi ei matematica.

Îmi pot închipui ce bine predă omul ăsta dacă poate pregăti şi olimpici, şi copii care au picat Capacitatea.

În timpul liber, profesorul Ursu face meditaţii de generală cu opt copii într-un garaj auto. [Sursa].


Scrie domnul profesor pe unul din site sale: "Transparenţa actului didactic" ca soluţie la problemele sistemului de educaţie. Da, ar fi o idee. Părinţii şi-ar putea vedea loazele în acţiune (sau inacţiune), inspectoratul şcolar (şi părinţii) ar putea vedea ce dascăli sunt tabula rasa sau adevăraţi Feynman, iar testele naţionale poate ar fi mai corecte. Sigur, am putea discuta despre dreptul de intimitate al elevilor. Eu nu cred că minorii au acelaşi drepturi ca adulţii responsabili. Ceea ce cred eu este că după 18-20 de ani faci ce vrei, dar până atunci lasă-i pe cei cu experienţă să te înveţe şi să te supravegheze.

Lecţiile video ar ajuta şi la curbarea meditaţiilor. Ar fi interesant dacă mai mulţi profesori s-ar înregistra, iar cursurilor să fie notate de elevi. Astfel, un profesor foarte bun n-ar mai putrezi într-un fund de ţară, ci ar putea preda la sute de mii de elevi. În plus, un elev care urmăreşte aceeaşi lecţie, predată de doi profesori diferiţi, practic învaţă fără a toci.


Felicitările mele domnului Ursu. Sper să continue ceea ce face, indiferent de piedicile puse de birocraţi gri, lipsiţi de imaginaţie. Avem nevoie de mai mulţi eroi ca dânsul.


G.

2 comentarii:

1307 spunea...
felicitarile mele pt blog!
Anonim spunea...
care este pretul stupului bio si unde poate fi comandat?