joi, 14 februarie 2008

Help! Vine portărelul!

Am nevoie de ajutor. Toate bunurile mele materiale sunt în joc.

Din motiv de amendă neplătită (una din multe, ratb în general), de 80 RONi, mi-a venit acasă o "înştiinţare de plată amenzi", adică un proces verbal. Care proces verbal reprezintă "potrivit art. 108, alin. 3 din O.G. 92/2003, titlu de creanţă a obligaţiei bugetare". A, şi "venit acasă" înseamnă că azi mi-a dat-o bunică-mea în mână. Posibil să fi venit altădată, pe ea scrie "Nr cutare din 17-12-2007". Nu ştiu, bunică-mea are Alzheimer.

Art. 108 din O.G. 92/2003 trimite la art. 152 din codul de procedură fiscală, unde m-a luat cu friguri şi frisoane pe şira spinării: fiţuica-proces verbal din faţa mea e de fapt "procesul verbal de sechestru". Din câte înţeleg eu (şi nu prea înţeleg), următorul pas e să-mi vină acasă să-mi pună sechestru pe bunurile materiale, şi pe urmă să plece cu el. Da, el. Alte bunuri materiale n-am. Oare el intră sub incidenţa art. 151, alin 2., pct. a)?

Hm. It's weird how exciting legalese is.


Deci... ar trebui să fiu îngrijorat? Să fug la Serviciul finanţe publice şi să plătesc? Să aştept portărelul? Să aştept să se prescrie? Apropo de prescris, am o amendă administrativă (hehehehe) neplătită, de prin 2003...2004...2005 şi n-am mai auzit nimic de ea.

Please help.


G.

9 comentarii:

1307 spunea...
de cat ai nevoie? 80 roni?
Geo Atreides spunea...
Yeap.
Eventual si de un sfat legal, sunt curios ce se intampla daca nu platesc.
G.
1307 spunea...
cu niste banuti te pot ajuta si eu, doar sa-mi spui cum sa tii dau.
incearca sa intri pe forumuri juridice sau cu sfaturi date de avocati. exista asa ceva pt ca am ajuns odata pe un astfel de forum, insa nu-imai tin minte adresa. pe Softpedia exista o sectiune Juridica ;)
Geo Atreides spunea...
answered by mail
G.
Zaza spunea...
plăteşte repede amenda la circa financiară sau unde scrie pe hârtie şi ţi se stinge porcăria.

ai grijă de un lucru: penalizările ed alii

dacă ai nevoie de ceva, dă-mi un mail: 80 de roni n-au căsăpit pe nimeni.
Geo Atreides spunea...
answered by mail
G.
1307 spunea...
si...a mai venit portarelul? ce ai mai facut?
ioana spunea...
pana la urma s-a rezolvat? si eu am niste restante si nu as vrea sa ma trezesc fara casa sau in strada :)
Geo Atreides spunea...
Cataline, saptamana viitoare e ultima saptamana din cele 15 zile anuntate in procesul verbal. O sa ma aduc luni/marti sa platesc. Cum zice CNN-ul: developing story :D.

Ioana: ce restante ai maica, sa-ti puna sechestru pe casa?! Cel mult electronicele ti le iau. Oricum daca n-ai primit proces verbal "cu titlul de creanta", stai linistita. Daca ai primit, nu stiu ce sa-ti zic, ca de-aia am scris postu' si am intrebat lumea. Eu am avut in schimb noroc cu niste oameni extraordinari ca raspunsul o sa devina caduc dupa luni/marti.
G.