miercuri, 5 martie 2008

Coming attractions

Zilele acestea lucrez la şi o să postez o serie de posturi despre depresie. Dacă are cineva întrebări sau nelămuriri ce se vor lămurite, lăsaţi un comment.

Update 1: În timpul cercetărilor mele exhaustive (nu glumesc), am ajuns treptat la o concluzie: Dualismul cartezian minte/spirit-trup e fals. Din punct de vedere al tratării depresiei, dualismul cartezian a făcut, şi mai face, foarte mult rău.

Update 2: De două zile am făcut un mic ocol, ocupându-mă cu o super chestie fantastică. Watch this space!!!

Update 3: Şi acum că am terminat cu chestia super fantastică, back to our regular program.


G.

10 comentarii:

krossfire spunea...
Nu prea vad scopul dar sper sa aduci ceva ''nou'' in atat de discutatul subiect al depresiei.

Vrei sa-l abordezi filosofic (cum pare din postul asta) sau psihologic ?
Geo Atreides spunea...
O sa incerc o abordare stiintifica. Update-ul meu se refera la ipoteza de lucru carteziana, care ar trebui abandonata URGENT. Dar din pacate este sustinuta de jucatori puternici, adica de BigPharma, care te-ar face sa crezi ca o pastila te rezolva.

M-am pus pe cernut literatura de specialitate, gen studii publicate in peer-reviewed publications.
Vreau sa am dupa fiecare fact enuntat o trimitere la un studiu.
Mi-am impartit cercetarea asa:
1. Despre depresie (cause, simptome, etc)
si despre tratamente:
2. Antidepresive
3. Exercitiul fizic
4. Dieta
5. Terapia (in speta CBT-ul)

Deja am gasit cateva chestii foarte interesante. Plus ceva extrem de surprinzator si neasteptat.

E nasol ca lucrez de cateva zile si abia am strans date pentru prima jumatate a primei parti :( Merge foarte greu, literatura in jurul subiectului e enorma, dar, slava domnului, exista cateva teme dominante.

G.
krossfire spunea...
Deci va fi un studiu publicabil sa inteleg (in sensul ''publicabil intr-o revista daca as scrie la una'').
Geo Atreides spunea...
Yeap, no doubt about it.
Din pacate nu in Nature, ca nu ma pricep sa scriu/analizez data la nivelul ala, dar din fericire nici in Cosmopolitan, prea complicat pentru ei.

G.
krossfire spunea...
Si evident nu in ''Natura'', o revista in care am gasit un leac pentru depresie in 10 randuri ''Vorbeste mai des cu prietenii tai !''
Geo Atreides spunea...
:D
Ala e sfat pentru tristete, nu pentru Major Depression Episode. Si ar trebui sa fie "Vorbeste mai des cu psihologul tau, daca poti sa gasesti unul decent in Romania".
Oricum, Natura ar putea sa scrie despre Saint John's wart, care se pare ca e eficace in tratamentul depresiei (vorbim aici de studii serioase). But more about that soon :D

G.
krossfire spunea...
Ca sa raspund la offtopic cu un off-topic similar despre resurse livresti :P - pentru carti romanesti ai :

http://80.69.83.61/digibook/ , user : digibook, parola : cartionline
Geo Atreides spunea...
Multam, il stiu :D
Cand vine vorba de carti, i make it my bussines to know where to find them.
De http://avaxsphere.com/ebooks stii?
G.
krossfire spunea...
Nu stiam de ultimul :)
maria tania spunea...
Saint John's wart = sunatoarea de care ti-am spus eu si tu ridicai spraceana geo.. :) Ma bucur sa aud ca documentarea te-a lamurit mai bine. Felicitari 'on pursuing the subjec't cum am discutat. Chiar cred ca merita mai mult decat link-ul cu pricina. I will make myself available pentru ultima mana de corectura daca vrei pentru a-i asigura fluenta (si lipsa termenilor precum ipoteza de lucru carteziana neexplicati as seen here).
p.s.: ai preluat postul cu sinuciderile pe care il citeam impreuna acum vreo 4 ani (cu niste modificari) ntz ntz.. bad geo.. dn cel putin 2 motive nu ar fi trebuit sao faci :p
tye tye,vbim