vineri, 11 iulie 2008

wtf

Acum am văzut şi eu comentariile la iniţiativa "Pune-ţi amprenta" de la Realitatea.

Mi-o scârbă groaznică că sunt născut în acest popor. Dar aşa am fost eu mereu, ghinionist.

În acest moment mă întrebam de ce, în ciuda dezgustului şi furiei împotriva acestui "popor", de ce (sau pentru cine) mă chinui să digitez şi să uploadez cărţi, o muncă nu tocmai simplă.

Şi am înţeles: mă chinui pentru cei care, la fel ca mine, se sufocă în prostia tricoloră care-i înconjoară. În cultură poţi găsi şi opiacee alinare, dar şi o modalitate de evadare fizică, dincolo de graniţa azilului.


A, să nu uit: un călduros FUCK YOU lui innocente pentru porcăria asta. Îi doresc din toată inima să afle ce înseamnă fascismul pe pielea ei şi a copiilor ei.

G.

9 comentarii:

Neagrigore spunea...
Dupa ce ne-am batut joc de noi si de ei timp de zeci de ani, doar nu credeai ca o sa infloreasca sentimentele de iubire peste noapte. Adu-ti aminte de podurile de flori pe care le construiam acum optsprezece ani. Altfel ai toata aprecierea mea, chiar daca nu am mai citit Flaubert de zece ani.
Ionut Garbea spunea...
Pai nu e trebuie tratat efectul?
Cauza... cine este ea si ce vrea de la noi?

In alta ordine de idei, nu prea am auzit "vocea" tiganilor, ei ce cred/spun legat de valul asta de "simpatie"? Nu am stiut unde sa ascult/citesc?

Azi la radio l-am auzit pe ministrul militienilor din Italia ca vrea sa amprenteze TOATA populatia Italiei.
Tiberiu Florea spunea...
"Mi-o scârbă groaznică că sunt născut în acest popor. Dar aşa am fost eu mereu, ghinionist.

În acest moment mă întrebam de ce, în ciuda dezgustului şi furiei împotriva acestui "popor""

Nu faci parte din poporul pe care îl jigneşti decât, posibil, din punct de vedere genetic.

Cu câteva posturi în urmă am crezut că n-o să persişti cu manifestările de ură absolut penibile şi ipocrite având în vedere că le condamni când aparţin altora, dar acum m-am convins.

Spor la scris! Cu puţin talent în exprimare poţi ascunde ideile superficiale şi nejustificat condescendente.
Geo Atreides spunea...
@neagrigore: multam! i try my best.
@ionut: rromii au alte probleme mai presante, ca de exemplu painea zilnica.

@tiberiu: Pentru anumite lucruri, intreg poporul e responsabil. Si eu am o vina, prin simpla mea existenta intre granitele Ro, in discriminarea rromilor, sau a homosexualilor, etc.

Una e cand condamni in cuvinte grele poporul din care, vrand-nevrand, faci parte, si alta e cand ataci o minoritate sexuala, etnica, etc., sau o simpli oameni care sunt diferite de tine.

Ai citit cele trei articole despre genocidul din Rwanda? Sunt in sidebar. Citeste-le, si ai sa intelegi frica si spaima (aproape paralizanta) care ma cuprinde cand citesc sau aflu despre manifestarile rasiste ale poporului roman, fiindca stiu unde pot duce.
E frica ca, daca ar veni guvern chitit pe genocid, nimic n-ar putea opri masacrul rromilor.

Si, in sfarsit, dincolo de toate acestea, cred ca a condamna rasismul/discriminarea e o imperativa morala.
G.
Tiberiu Florea spunea...
"Pentru anumite lucruri, intreg poporul e responsabil."

Pentru ce lucruri? Eu cred că responsabili pentru discriminare şi ură sunt cei care discriminează şi urăsc, indiferent de poporul din care fac parte.

"Si eu am o vina, prin simpla mea existenta intre granitele Ro, in discriminarea rromilor, sau a homosexualilor, etc."

Din comentariul tău s-ar înţelege fix altceva. Tu nu ai nicio vină, pentru că altfel n-ai avea probitatea morală necesară ca să-i condamni pe ceilalţi. Ba mai mult, să zici că ţi-e scârbă de ei.

"Una e cand condamni in cuvinte grele poporul din care, vrand-nevrand, faci parte, si alta e cand ataci o minoritate sexuala, etnica, etc., sau o simpli oameni care sunt diferite de tine."

Nu e adevărat. Nu e nicio diferenţă. Intoleranţa şi ura sunt de evitat întotdeauna. Şi ipocrizia!

"E frica ca, daca ar veni guvern chitit pe genocid, nimic n-ar putea opri masacrul rromilor."

Un masacru al romilor n-o să existe niciodată în România. E mult mai posibil să existe un masacru al românilor de către romi.

"Si, in sfarsit, dincolo de toate acestea, cred ca a condamna rasismul/discriminarea e o imperativa morala. "

Sigur că a condamna rasismul e o imperativă morală, DAR nu toţi cei care sunt de acord cu amprentarea romilor sunt rasişti. În condiţiile în care nomazii produc multe probleme, e clar că trebuie găsită o soluţie (şi NU mă refer la exterminare sau alte soluţii de violenţă în grup, deci nu-mi sări în cap) care să-i vizeze.

E CLAR că arabii care zboară în America trebuie supuşi la controale suplimentare. A avea naivitatea de a nu face asta, doar de teama de a fi CONSIDERAT rasist, poate duce la dezastre.

Trebuie să înţelegi că oamenii nu se împart în "progresişti" şi "rasişti intoleranţi". Sunt destui care nu gândesc ca tine dar nici nu urăsc romii sau alte popoare.
ipo spunea...
Sunt multi oameni stresati. Ica unu': http://www.arhiblog.ro/2008/07/nu-am-incetat-sa-urasc-preotii.html
mih spunea...
geo, sunt de acord cu tine. intregul discurs public despre tigani in romania arata ca ne devenim, ca natie, din ce in ce mai intoleranti. intoleranta duce la violenta, si de acolo ne putem invarti intr-un cerc vicios pe aceeasi linie cu africa de sud/ rwanda/ germania nazista (ma rog, astea sunt extremele, dar m-as gandi si la situatia kurzilor din turcia, sau a turcilor din germania acum cativa ani, etc, cazuri mai clare de violenta escaladata).

Am impresia ca mai multe tari din europa trec prin acelasi trend rasist sau xenofob. Italia, Spania si Franta, Germania sunt cazuri clare - si, la fel, politica curenta europeana foarte discutabila in ceea ce priveste refugiatii, pe care nimeni nu stie cum sa-i indeparteze mai mult. Ce departe suntem de teoriile legate de drepturile omului din anii 70 - 80...

Mai lipseste o perioada de recesiune economica in europa, niste guverne mai populiste decat cel al lui berlusconi de exemplu, si bag mana-n foc ca o sa ne uimeasca din nou ce pot face oamenii "civilizati".
mihai turcu spunea...
@Tiberiu

Total de acord cu tine. Totusi, ideea cu amprentarea nu mi se pare atat de buna (poate le trece prin cap sa poarte manusi data viitoare cand fura, si toti tiganii fura sau vor fura, chiar daca ei nu stiu asta), eu unul prefer ceva mai vizibil, cum ar fi o stea galbena in piept. Inchipuie-ti, imediat ce ai vedea un individ dubios ca asta (i.e. un tigan) cu o stea galbena in piept pe strazile Romei ai sti cine e si ce ii poate pielea si ai trece imediat pe troturul de vizavi. Just my 2 cents, sau doi pfenningi, depinde cum privesti.
mihai turcu spunea...
Si tot in nota "romanii nu sunt rasisti". M-a luat asa un pic rasul amar pe cand citeam cartea Hannei Arrendt despre procesul lui Eichmann, la partea unde nemtii (civilizati ei fiind) erau oripilati de metodele barbare pe care romanii le foloseau pentru a extermina evreii si tiganii de peste Nistru. Nu mai e nevoie sa mai zic ca asta nu o sa fie niciodata in veci subiect de Bac, si vad ca nici inteligentzia romana nu prea a fost marcata de subiect (mai ales acum, la reeditarea cartii), astfel incat sa-l aduca in sfera publica. Pare ca domnii intelectuali sunt mai interesati de dezacordurile de vorbire ale Elenei Basescu.