miercuri, 25 februarie 2009

Junk Made

Acel om, de-l cheamă arhi, are o nelămurire.

De ce naiba face EcoAssist-ul martisoare din gunoaie? Ce e aia şi la ce bun?

La nici un bun, zice el, că sunt căcaţi peste tot şi gunoi şi nu le strânge nimeni.

Exact!


Are dreptate micul mafiot (îl alint, e o referire la cartel). Într-adevăr nu le strânge nimeni.

Exceptând... nu ştiu, stai să mă gândesc... EcoAssist-ul?

Să vedem: anul trecut, 3 luni în primăvară, şi una în toamnă, am strâns tone de gunoi în Băneasa.

În vară am mers la munte, unde am strâns alte tone pe lângă Buşteni şi Sinaia.

Şi să nu uităm de o acţiune la mare, unde eu n-am fost, că eram cu bunică-mea prin spital.

Dar avem o problemă. Spre deosebire de Mai Mult Verde, nu ne scăldăm în sute de mii de euro (literal sute de mii; bate zvonul că ar fi chiar un 1 milion). Am avut şi avem proiecte care stau pe hold din lipsă de buget.

Aşa că facem mărţişoare din reciclabile pentru a strânge bani. Care bani se duc mai departe în alte proiecte. Sau în chestii mai prozaice, ca de exemplu plătit contabil, că nu s-a oferit nimeni să o facă gratis.

Dar asta e. Nu ne plângem. Ne zbatem, luptăm, dăm din coate. Deja din micile noastre resurse am făcut mai multe decât alţii mai mari. Imediat după Junk Made o să intre alt proiect, Marea Re-dozare; după care altul; în mai ne întoarcem iarăşi la munte, la Marea Ecologizare. Iar rulând în fundal, e Campania Salvaţi Spaţiile Verzi.

Într-adevăr, mărţişoarele reciclate nu vor salva lumea de gunoi şi de poluare. Dar sunt la fel de esenţiale ca o rotiţă mică şi fragilă într-un mecanism uriaş, fără de care totul se opreşte. Aşa că veniţi duminică la lăptărie şi cumpărăţi un mărţişor (din care am făcut şi eu câteva). Ne veţi ajuta mai mult decât credeţi... sau decât e evident la o privire superificială, arhi.


G.

5 comentarii:

Adrian Ciubotaru spunea...
ma bucur ca este in trend sa fii eco - e unul din cele mai sanatoase trenduri
Ghicitor in fund spunea...
duminica in laptarie la ce ora?
Geo Atreides spunea...
@adrian Trendul e un inceput. Urmeaza lifestyle, mass adoption, and then paradigm change.

@ghicitorule: dupa ora 16. I'll be there! :P

G.
InBonobo.com spunea...
as veni, dar ma gandesc la cata poluare ar face avionul. cu barca, n-ajung la timp :)

succes!
ioana spunea...
paradigm change rules. :)