joi, 23 aprilie 2009

O lecţie în fascism

Atenţie, imagini şocante.






Urmăriţi filmuleţul de mai sus. Când auziţi fraza "police brutality" la el să vă gândiţi. Şi să vă gândiţi că voi urmaţi. Întotdeauna. La un moment dat, vor veni şi după voi. Întotdeauna.

Puterea, dacă nu e ţinută în frâu, duce la abuzuri. Întotdeauna. În parte fiindcă atrage genul oameni care vor abuza de ea. Ca acei porci în uniformă (uniforma -- creează mentalitatea de mulţime chiar când nu eşti în mulţime).

De aceea e important, nu, vital, să pui sub semnul întrebării orice formă de autoritate (chiar şi aceste cuvinte :)), orice formă de exercitare a puterii. Altfel, cu paşi mici, vor acapara şi mai multă. Şi nimeni nu renunţă la putere odată ce a obţinut-o. Şi mereu vor vrea mai mult.

Întipăriţi-vă bine în minte grozăvia de mai sus. E viitorul... e viitorul în care n-aţi făcut nimic.


G.

12 comentarii:

ktx spunea...
power is abuse
Valentin spunea...
ce e (mega) important, este ca, dupa cum se vede, cei peste 200 de oameni au facut ceva. AU FILMAT. Intelegi? Cam asta e starea de fapt: tinerimea, de cam pretutindeni, nu mai actioneaza, nu se mai implica. Observa. Share-uieste, arata cu degetul, embedeaza, acuza, dar sta ca vita la taiere. Aici, zic eu ca e marea problema. Ca lupii au fost tot timpul lupi. Mieii sunt de vina ca isi iau rolul asta.
InBonobo.com spunea...
politia este brutala peste tot in lume. nu vad insa cum asta sustine comentariul tau.
Anonim spunea...
"The whole world is watching!"
So what?

Fără să fiu un admirator al poliţiei, nu văd totuşi nimic înfiorător aici. Au acţionat probabil perfect legal (nu spun "legitim"), după ce au parlamentat destul cu el. Am chiar impresia că tipul încerca să-i provoace, dar poate mă înşel.
Sincer: într-o lume normală, şocant ar fi faptul că un tip se afişează în fundul gol în public, nu că poliţia îl forţează să se îmbrace (fără să-l bată). Există destule alte lucruri mult mai rele pe care le face poliţia, în SUA sau în altă parte, decât cele din filmuleţul ăsta, care mi se pare inofensiv şi care nu mă sperie deloc cu privire la viitor. Ceea ce nu înseamnă că nu mă sperie o posibilă viitoare societate autoritară.
ODO spunea...
Posibila societate autoritara? Incearca sa-ti exerciti 'drepturile'si dupa aia discutam despre cat de liber esti.
Ghicitor in fund spunea...
Niste idioti stau pe margine si filmeaza. Ca il aproba pe "vrajitor"? Ce conteaza! Ei sunt in siguranta, dincolo de aparatul de filmat cu care inregistreaza "grozavia" autoritatilor.

Daca vroiau sa-l sustina se dezbracau toti in fundul gol...
krossfire spunea...
Prima data cand cineva aplauda la scara larga un tip nu prea dotat. Eveniment nene...
L3ST spunea...
G., am impresia ca tu nu vezi problema esentiala de aici. Omul era DEZBRACAT intr-un loc public. Intai i-au zis sa se imbrace, apoi au incercat sa-l imbrace ei. Omul daca s-a impotrivit, a primit ce merita. Asa e procedura.

Nu reusesc sa inteleg cum tu nu vezi faptul ca el era DEZBRACAT intr-un LOC PUBLIC. Politist sa fiu, in cazul asta as fi procedat la fel, mai ales ca omul parea beat. Nu vezi ca s-a opus atat imbracarii, cat si arestarii?

Nu stiu ce fetisuri bizare au sustinatorii tai de pe aici, dar eu nu as vrea sa-i vad scula lui ala intr-un parc sau la orice eveniment ce nu presupune nud obligatoriu.
Cougar spunea...
da, mă, şi când ţi-am zis eu ai zis că-s fascist!

ăla încalcă legea expunându-se-n curu' gol într-un spaţiu public. poliţaii au venit să-l roage să se-mbrace.
nu, nenică, ăla nu numa' că nu se-mbrăca, da' făcea şi mai urât.
drept pentru care, poliţaii au aplicat legea: hai la secţie.
cum, opui rezistenţă?
nu-i nimic, te luăm pe sus.
am încercat să-ţi explicăm cu frumosu', n-ai vrut, nu-i nimic.

go the police!

a, şi-n tot timpu' ăsta, spiritul civic se hlizea pe el de râs, ca să zic aşa.
InBonobo.com spunea...
partea vesela ar fi ca toata treaba sa se fi intamplat la un club de nudisti :)
omu' de la colt spunea...
am si eu o intrebare de baraj : de ce va revoltati la o astfel de chestie ?

ar trebui sa permitem tuturor idiotilor sa umble in curu' gol oriunde ?

din ce am vazut eu acolo nu era genul de loc unde sa ti se permita sa stai in pielea goala .

din ce am vazut cu totii e evident ca politistii au incercat destul de mult timp sa il convinga sa se imbrace .

apoi au incercat destul de mult timp sa il convinga sa mearga cu ei .

iar cand asta nu a mers ... il arestezi .

ce a facut el ?

nu e evident ca s-a opus arestarii ?

atunci politia e obligata sa intervina prin cea mai buna metoda posibila .

cu forta nu s-a putut fara riscul de a-i rupe vreo mana .

cea mai buna metoda a fost asta .

oameni buni ... voi nu pricepeti o chestie : pentru asta exista politia .

daca toti criminalii din toata lumea si-ar pune mainile linistiti la spate atunci nu am mai avea nevoie de politie . am putea sa facem arestari oricand , oriunde indiferent de situatie .

orice cetatean ar putea sa aresteze un criminal .

si da . tipul a deranjat ordinea publica . a incalcat legea pe care o urmam cu totii .

era si normal sa fie arestat prin orice mijloc posibil .

ce-i drept ... politia mi se pare teribil de prost organizata si controlata ... dar aici chiar nu e cazul sa intinzi nici macar cel mai mic deget catre politie .

tipul a provocat . astepta sa se intample asta .
creactivity spunea...
deci... poate sunt eu idiot dar...
1. vrajitor? wtf?
2. exhibitionismul e ceva normal in 2009?
3. politia reprezinta legea, morala si spiritul civic.. in unele tari mai mult.... in altele mai putin. fiecare padure cu uscaturile ei... dar e o uniforma care trebuie respectata. ce nu inteleg eu... si daca ai tu dreptate.. inseamna ca eu sunt idiot... unde e legatura cu fascismul? de la a lua pe sus un idiot beat/drogat/dezbracat care refuza tot ce impun bunele moravuri intr-o societate..si pana la fascism.. e cale lunga... foarte lunga. deci, nu vad rostul acestui filmulet si al multimii care huiduie politistii ce incearca sa il imbrace pe un "vrajitor".