miercuri, 22 iulie 2009

O chestie dubioasă

Ies eu azi de la o întâlnire superimportantă (legată de un nou proiect EcoAssist), când dau, la o patiserie din Romană, de chestia asta:





beertweetmeet poze beertwitmeet beertweetmeet poze beertwitmeet
beertweetmeet poze beertwitmeet beertweetmeet poze beertwitmeet

Click pentru poze mai mari.
Duracellu' e pentru comparaţie.


Da, un pahar de apă. De 200 de ml. Care costă 1 RON.

Care, din punct de vedere ecologsit, pare o mare risipă de resurse.

În primul rând, e apă de robinet (nu e specificată vreo sondă, ceva, sau buletinul de analize cu minerale).

În al doilea rând, paharul nu mai poate refolosit, spre deosebire de pet-uri. Sigur, poate fi reciclat, dar altfel nu. E dintr-un plastic moale, fără prea multe utilizări.

Iar raportul ambalaj:produs ambalat se apropie spre 1, nu zero, cum ar fi ideal.



Dar.

Poate sunt eu cârcotaş şi lipsit de imaginaţie. Poate genul acesta de ambalare e mai economică decât un pet; bineînţeles, nu la 200 de ml, dar de la 500 ml în sus. Nu ştiu.

Voi ce credeţi?


G.


4 comentarii:

Cea ce te irita spunea...
Apele imbuteliate astfel sunt de obicei servite in avion si stiu ca pentru asta au fost concepute. Sunt mici si usoare. Ma mir ca se gasesc pe piata.
krossfire spunea...
Da, si eu tot in avion am dat de asa ceva. Pe piata sunt inutile in primul rand din punct de vedere al utilizabilitatii : Cumpar apa plata la sticla pentru a-i putea pune la loc dopul , nu pentru a bea jumatate din ea instantaneu.
Catalina Zaharescu spunea...
Eu am vazut asa ceva la o scoala privata. Mi s-a spus ca se folosesc astfel de paharute sigilate pentru ca pustii sa nu-si foloseasca reciproc canile sau paharele si sa nu se imbolnaveasca unul de la altul.
Rux spunea...
:)) in loc sa punem pe strada din loc in loc tasnitori, mai inventam o solutie ca sa scoatem bani. ok, ti-e sete de un pahar cu apa, dar nici in halul asta. dar nah, hai sa poluam si sa consumam resurse aiurea ca la asta ne pricepem cel mai bine.